«Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» στο Θέατρο Αλκμήνη
«Σκοπός της ζωής δεν είναι να εξυπηρετεί την κατώτερη ζωική φύση, αλλά τη φωτεινή δύναμη, που βρίσκεται στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής και η οποία βοηθάει τον άνθρωπο να αναγνωρίζει το αγαθό.» Leo Tolstoy
Η εταιρία θεατρικών παραγωγών A PRIORI παρουσιάζει από 3 Νοεμβρίου 2021 για 3η χρονιά, τη φιλοσοφική νουβέλα του Λέοντος Τολστόι Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΒΑΝ ΙΛΙΤΣ σε θεατρική διασκευή και σκηνοθεσία της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.
Κάθε Τετάρτη στις 19.00 για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Οι ηθοποιοί Γιώργος Γαλίτης και Θανάσης Κουρλαμπάς ξετυλίγουν για άλλη μια χρονιά, όλη την υποκριτική τους γκάμα επί σκηνής, τόσο σε κωμικό όσο και σε δραματικό επίπεδο, ενσαρκώνοντας όλους τους ρόλους του διηγήματος, σ’ ένα θεατρικό παιχνίδι το οποίο -αντιμάχονται τον τίτλο- σφύζει από Ζωή!
Ο Τολστόι, μέσω αυτού του έργου του, επιχειρεί ένα προσκύνημα στον Θάνατο, αντιλαμβανόμενος εις βάθος τη σημασία της μνήμης Θανάτου. Το να θυμάται δηλαδή ο άνθρωπος ότι είναι θνητός, ότι θα ‘ρθει η στιγμή που θα πεθάνει. Και τότε, το μόνο που θα ορθωθεί μπροστά του, θα είναι το ΠΩΣ έζησε. Αυτή η σκέψη κάθε άλλο παρά λυπηρή είναι αν ο άνθρωπος καταφέρει να ζήσει «όπως πρέπει να ζει ο Άνθρωπος».
«Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» βασίζεται στο ΑΛΗΘΙΝΟ ΓΕΓΟΝΟΣ του θανάτου του δικαστή Ιβάν Ιλίτς Μετσνίκοφ , όπως το διηγήθηκε στον ίδιο τον Τολστόι η μητέρα του αποθανόντος. Παρ’ όλο που δεν είναι από τα πιο γνωστά, συγκαταλέγεται από φιλοσόφους και λογοτέχνες, στα πιο σημαντικά και πιο ώριμα έργα του Τολστόι.
Υπόθεση
Ο ευκατάστατος δικαστής Ιβάν Ιλίτς, αρρωσταίνει βαριά. Η αρρώστια κι ο επικείμενος Θάνατός του, εκμηδενίζουν όλη την προηγούμενη ζωή του. Επιτυχίες, ανούσιες συναναστροφές, εξουσία, κύρος και χρήμα στέκουν αδύναμα μπροστά στο τέλος. Ολόκληρη η ύπαρξη του Ιβάν Ιλίτς σείεται συθέμελα γιατί, όσο κι αν προσπαθεί να αποδεχτεί το συμπέρασμα ότι «ο Γάιος είναι άνθρωπος, οι άνθρωποι είναι θνητοί, άρα ο Γάιος είναι θνητός» που διδάχτηκε κατά την περίοδο των φοιτητικών του χρόνων, το Εγώ του τον κρατάει γερά δέσμιο του. Ο Γάιος ναι… αυτός όμως όχι! Αυτός μπορεί να ξεγελάσει τον Θάνατο!
Κείμενο: Leo Tolstoy
Μετάφραση από τα ρωσικά: Παύλος Στεφάνου
Διασκευή/Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη
Σκηνικά/Κοστούμια: Νίκος Κασαπάκης
Πρωτότυπη μουσική: Γιάννης Οικονόμου
Κίνηση: Χριστίνα Φωτεινάκη
Σχεδιασμός φωτισμών: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Γιώργος Σακκάς
Γραφιστική επιμέλεια/Τρέιλερ: GRID FOX
Παραγωγή: A PRIORI www.a-priori.gr
Παίζουν οι ηθοποιοί: Γιώργος Γαλίτης & Θανάσης Κουρλαμπάς
Facebook Pages
https://www.facebook.com/ivanilits/
&
https://www.facebook.com/apriori11/
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Πρεμιέρα: Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2021
Κάθε Τετάρτη στις 19:00
Διάρκεια παράστασης
80’ (χωρίς διάλειμμα)
Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 13 €
Μαθητικό, φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ: 10 €
Πληροφορίες-Κρατήσεις
Θέατρο Αλκμήνη, Αλκμήνης 8-12, Γκάζι, τηλ. 210 3428650
Χάρτης: θέατρο Αλκμήνη_googlemaps
Προπώληση εισιτηρίων
– ΘΕΑΤΡΟ ΑΛΚΜΗΝΗ (καθημερινά 18.00-23.00)
– TICKETMASTER ticketmaster
https://www.ticketmaster.gr/showEventInfo.html?idEvent=2005461
– Τηλεφωνικό Κέντρο TICKETMASTER, τηλ. 2108938111
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Το θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ λειτουργεί ως μικτός κλειστός χώρος με ποσοστό πληρότητας 50%.
Για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, η είσοδος των θεατών στις παραστάσεις θα πραγματοποιείται με:
– Αρνητικό PCR test (72 ωρών) ή rapid test (48 ωρών) πριν την παράσταση. Rapid-test πραγματοποιούνται δωρεάν από τους Δήμους,
– Πιστοποιητικό εμβολιασμού σε ισχύ (ενεργοποιείται 14 ημέρες μετά τη β’ δόση εμβολίου ή 14 ημέρες μετά το μονοδοσικό εμβόλιο),
– Πιστοποιητικό νόσησης σε ισχύ (εκδίδεται 30 ημέρες μετά το θετικό test και ισχύει για 180 ημέρες).
Οι θεατές κάτω των 18 ετών μπορούν να εισέρχονται με self-test (24 ωρών), με υπογεγραμμένη από γονέα και πρωτοκολλημένη υπεύθυνη δήλωση μέσω του https://self-testing.gov.gr/
Κατά την είσοδο των θεατών στους χώρους γίνεται έλεγχος αυτών των πιστοποιητικών και των test, καθώς και του πιστοποιητικού ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης).
Καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης, αλλά και της παραμονής των θεατών στον χώρο, η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική.
Για αποφυγή συνωστισμού και καθυστέρησης της έναρξης της παράστασης, παρακαλούνται οι θεατές να βρίσκονται εγκαίρως στον χώρο του θέατρου.
Σημείωμα Κωνσταντίνας Νικολαΐδη
3ος χρόνος για τον Ιβάν Ιλίτς και για εμάς που παρά τις δυσκολίες του τελευταίου χρόνου είμαστε ακόμα εδώ, να σκαλίζουμε με τον Θανάση και τον Γιώργο αυτή την υπέροχη ιστορία στο αγαπημένο μου θέατρο Αλκμήνη. Μέσα από την πορεία του ήρωά μας προς τον θάνατο βλέπουμε τη ζωή του. Τη βλέπει κι ο ίδιος μέσα από εμάς. Και σε κάθε παράσταση καταφέρνουμε, παρέα με τους θεατές, να λυτρώσουμε τον Ιβάν Ιλίτς και μέσω αυτού τους ίδιους μας τους εαυτούς. Για μένα, το μεγαλειώδες αυτό έργο του Τολστόι είναι ένας ύμνος στη Ζωή και στον Θάνατο.
Είπαν για την παράσταση:
Δύο-σπάνιας σκηνικής ευφυΐας- ηθοποιοί.
Texnes-plus.gr Γιώτα Δημητριάδη
Από τις φορές που η θεατρική πράξη σού αποσπά τον θαυμασμό και τη μέθεξη!
Elamazi.gr Δήμητρα Τσιαούση
Ο Γιώργος Γαλίτης και ο Θανάσης Κουρλαμπας υποδεικνύουν αριστοτεχνικά τις τεχνικές που ομοιάζουν της σχολής Στανισλάβσκι και απλόχερα μας δωρίζουν τις υποκριτικές τους αρετές που βλέπει κανείς μόνο σε κλασικά έργα.
Newslink.gr Bαγγέλης Τάτσης
Και οι σπουδαιότερες λέξεις μοιάζουν φτωχές μπροστά στην ευφυΐα και το τ`αλέντο της Κωνσταντίνας Νικολαΐδη.
Radioalchemy.net Μαριάντζελα Ψωμαδέλλη
Ο Θανάσης Κουρλαμπάς κι ο Γιώργος Γαλίτης είναι σαν δύο αλληλοεξαρτώμενα μέλη ενός θεατρικού σώματος.
Koitamagazine.gr Άντζελα Υζεϊράι
Μια παράσταση με μοναδικό μεγαλείο. «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς» θα καταταχθεί στις καλύτερες παραστάσεις της χρονιάς.
Noizy.gr Μαίρη Ζαρακοβίτη
Η σκηνοθέτης δραματοποίησε ευρηματικά, με ευφυΐα και ευαισθησία τη νουβέλα.
Artandpress.gr Λία Τσεκούρα
Φεύγοντας από το θέατρο κατά την επιστροφή στο σπίτι θα έχεις χρόνο να σκεφτείς τη δική σου ζωή• πώς έζησες μέχρι τώρα και πώς θα ήθελες να ζήσεις για να απολαύσεις πραγματικά τη ζωή σου. Μέσα από το έργο Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς, ο Τολστόι επιχειρεί μες από το θαύμα του θανάτου να εξυμνήσει το δώρο της ζωής. Και φυσικά το καταφέρνει.
Artharbour.gr Ελίζα Σουφλή