«Περλιμπλίν και Μπελίσα» στο Θέατρο Πορεία
Τι είναι αλήθεια, τι είναι ψέματα; Τι είναι όνειρο και τι πραγματικότητα; Τι είναι ποίηση και τι πεζή αναγκαιότητα; Τι μένει κρυφό και τι έρχεται στο φως; Τι είναι τελικά ο έρωτας – κάτι απτό ή κάτι φαντασιακό; Ο λατρεμένος του ελληνικού κοινού Ισπανός ποιητής και δραματουργός επανέρχεται με αυτό το έργο του 1929 στο αγαπημένο θέμα του, τον ανεκπλήρωτο έρωτα, και παραδίδει μια ιστορία τρυφερή και οδυνηρή από την αρχή μέχρι το τέλος της, γραμμένη στη μοναδική, τη γεμάτη ονειρικές εικόνες και λυρισμό γλώσσα του.
Ερωτικό αλληλούια χαρακτηρίζει στον υπότιτλο το έργο του ο Λόρκα, φανερώνοντας αφενός τη σύνδεση της ιστορίας του με τα αλληλούια, το άκρως συμβατικό και τυποποιημένο φαρσικό ισπανικό ανάγνωσμα του 18ου αιώνα, αφετέρου την πρόθεσή του να υπερβεί με αιρετικό και ποιητικό τρόπο την παράδοση αυτή.
Ο μεσόκοπος Περλιμπλίν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του, για να μη μείνει μόνος κι αβοήθητος στα γεράματα· η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Περλιμπλίν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα ανακαλύπτει την αλήθεια χάνοντας διαμιάς σύζυγο και ερωμένο…
Ημέρες & ώρες παραστάσεων:
Έως 2/6 Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο 21:00, Κυριακή 19:00
Τιμές Εισιτηρίων: Τετάρτη (λαϊκή) VIP ζώνη: 20 ευρώ, Α’, Β’, Γ’ ζώνη: 15 ευρώ
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: VIP ζώνη: 25 ευρώ, A’ ζώνη: 20 ευρώ, Β’ ζώνη: 17 ευρώ, Γ’ ζώνη: 15 ευρώ,
Εκπτωτικά εισιτήρια*: Senior (άνω των 65): 17 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων: 15 ευρώ, ΑΜΕΑ (67% και άνω), με την επίδειξη βεβαίωσης αναπηρίας: 12 ευρώ
*Σε συγκεκριμένες θέσεις με σειρά προτεραιότητας, απαραίτητη είναι η επικοινωνία με το ταμείο του θεάτρου για τα εισιτήρια ΑΜΕΑ.
** Ισχύουν ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις
*** Οι επιταγές θεαμάτων ΔΥΠΑ ισχύουν για όλες τις ημέρες των παραστάσεων και είναι απαραίτητη η επικοινωνία με το ταμείο πριν την εξαργύρωση τους.
***** Στην παράσταση γίνεται χρήση ατμού haze
– Φαίδρα Αγγελάκη: κάθε Τετάρτη
Μετάφραση
Νίκος Γκάτσος
Σκηνοθεσία
Δημήτρης Τάρλοου
Σκηνικά – Κοστούμια
Άγγελος Μέντης
Μουσική
Φοίβος Δεληβοριάς
Ενορχήστρωση, μουσική διδασκαλία, ηχοτοπία
Κώστας Νικολόπουλος
Κίνηση
Μαρκέλλα Μανωλιάδη
Φωτισμοί
Αλέκος Αναστασίου
Βοηθός σκηνοθέτη
Δήμητρα Κουτσοκώστα
Βοηθός σκηνοθέτη
Μαρία Αλεξοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου
Αλεξάνδρα – Αναστασία Φτούλη
Βοηθός κινησιολόγου
Δημήτρης Μυτιληναίος
Φωτογραφίες – Τeaser
Μαρίζα Καψαμπέλη
Σχεδιασμός κομμώσεων
Θωμάς Γαλαζούλας
Σχεδιασμός μακιγιάζ
Olga Faleichyk
ΔΙΑΝΟΜΗ
Περλιμπλίν
Χρήστος Σαπουντζής
Μαρκόλφα
Δανάη Σαριδάκη
Μαριάννα Πουρέγκα
Μπελίσα (σε διπλή διανομή)
Φαίδρα Αγγελάκη
Μητέρα της Μπελίσας
Γιολάντα Μπαλαούρα
Δαιμόνιο
Έλενα Μελά
Δαιμόνιο
Περικλής Σιούντας
Μουσικός επί σκηνής
Κώστας Νικολόπουλος
ΚΡΙΤΙΚΕΣ
fractalart.gr, 12.3.2024
Κωνσταντίνος Μπούρας
Επιτέλους, υψηλή ποίηση, μέλος/μουσική, κίνηση, όψις φαντασμαγορική, ηχοτοπίο σειρηναϊκό…Τόσο καλό. Άνευ ουδεμίας επιφυλάξεως. Το θέαμα αυτό επαναφέρει (reset) το κουρασμένο μυαλό μας σε προβιομηχανική μοτίβα, όταν η ελληνορωμαϊκή μυθολογία ήταν ακόμη ενεργή στη συνείδηση τού Ευρωπαίου. Το γλυπτό σύμπλεγμα «Έρως και Ψυχή» θυμίζει το τεχνούργημα αυτό…
onlytheater.gr, 23.3.2024
Ντίνα Καρρά
…Ο Δημήτρης Τάρλοου έπλασε ένα παιγνιώδες, σκοτεινό κωμειδύλλιο, πλούσιο στην απλότητά του, που ακτινοβολεί φαντασία και πλημμυρίζει την ατμόσφαιρα με ποιητική ευφορία… O λυρισμός πηγάζει ακέραιος από τις ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών, Μαριάννας Πουρέγκα και Χρήστου Σαπουντζή, οι οποίοι προσωποποιούν την ερωτική σχέση και τελικά γίνονται σύμβολα ζωής και θανάτου… Τα σκηνικά και τα κοστούμια του Άγγελου Μέντη, έξοχα στοιχεία της παράστασης και σε συνδυασμό με τους υποβλητικούς φωτισμούς του Αλέκου Αναστασίου, δημιουργούν το επιθυμητό σκοτεινό, γλυκόπικρο αποτέλεσμα…
monopoli.gr, 26.3.2024
Στέλλα Χαραμή
…ο Δημήτρης Τάρλοου – σαν να του ψιθυρίζει από τη μια πλευρά ο Περλιμπλίν και από την άλλη η Μπελίσα – φέρνει στη σκηνοθεσία του μια ωραία ισορροπία ανάμεσα στο κλασικό και το φρέσκο, ανάμεσα στην παράδοση και στην αποδόμηση της…Εντελώς διαφορετικό από καθετί άλλο που έχει σκηνοθετήσει, ο Τάρλοου παρουσιάζει μιαν αλλόκοτα γοητευτική, παραμυθιακή φόρμα που αντλεί, ξεκάθαρα, από την ισπανική παράδοση…Ίσως, η ωραιότερη δουλειά που έχει καταθέσει ο Άγγελος Μέντης τα τελευταία χρόνια, πάντα στη μεσαία κλίμακα που του προσφέρει η σκηνή του Θέατρο Πορεία…Τολμώ να πω ότι ο Μάνος Χατζιδάκις θα ενέκρινε το εγχείρημα του Φοίβου Δεληβοριά. Τολμώ, επίσης, να πω ότι αυτή είναι μια από τις πιο ωραίες μουσικές που έχει γράψει για θεατρική παράσταση…
viewtag.gr, 27.3.2024
Αναστάσης Πινακουλάκης
Ο Δημήτρης Τάρλοου αξιοποίησε την κλασική μετάφραση του Γκάτσου, αλλά δεν έμεινε εκεί, αφού διασκεύασε ποιητικά το έργο, φωτίζοντας τις παραμυθιακές πτυχές του τόσο-όσο μέσα από μια σκηνοθεσία που ακροβατεί ανάμεσα στο λυρικό/ τραγικωμικό και στο ζοφερό σκοτάδι…Η Μαριάννα Πουρέγκα* αποδείχτηκε η ιδανική πρωταγωνίστρια για τη συγκεκριμένη παράσταση, αφού ερμήνευσε με μεγάλη δεινότητα τα τραγούδια του Φοίβου Δεληβοριά και τα λόγια του Λόρκα, μετριάζοντας τόσο τον αισθησιασμό του γυμνού της κορμιού όσο και το μελοδραματικό τόνο του έργου…
oanagnostis.gr, 31.3.2024
Όλγα Σελλά
Ο Δημήτρης Τάρλοου ανέδειξε εύστοχα την τρυφερότητα, το χιούμορ και τον λυρισμό του Λόρκα και η μουσική του Φοίβου Δεληβοριά υπογράμμισε με νότες όλες τις εναλλαγές της ιστορίας του Ισπανού συγγραφέα… Η Μαριάννα Πουρέγκα έπλασε μια αισθησιακή Μπελίσα…και ο Χρήστος Σαπουντζής περπάτησε την απόσταση από την αμηχανία του ανθρώπου που δεν έχει χαρεί τις χαρές των αισθήσεων μέχρι τη μεγαλοσύνη αυτού που μπορεί να αγαπάει και να συναισθάνεται…Πολύ καλές και η Μαρκόλφα της Δανάης Σαριδάκη και η Γιολάντα Μπαλαούρα ως μητέρα της Μπελίσα. Απολύτως ενταγμένοι στο ρόλο τους ως δαιμόνια και με πολύ ωραία κίνηση η Έλενα Μελά και ο Περικλής Σιούντας….
culturenow.gr, 5.4.2024
Τόνια Τσαμούρη
Ο Δημήτρης Τάρλοου απέδωσε με μοναδική σκηνοθετική μαεστρία το έργο, εστιάζοντας κυρίως στο γκροτέσκο, αλλά και στη χθόνια πλευρά του έρωτα. Αναδεικνύοντας επιτυχώς τις κωμικές στιγμές, προσέφερε γνήσιες ανάσες κωμωδίας σε μια ερωτική ιστορία, η οποία όμως καταλήγει στη συνέχεια σε τραγωδία…Με εξαιρετικούς συνεργάτες, πολύ καλούς ηθοποιούς και μια πολύ ενδιαφέρουσα σκηνοθετική γραμμή, η παράσταση αναμφίβολα αιχμαλωτίζει το κοινό…
news247, 7.4.2024
Γεωργία Οικονόμου
…Μία λυρική -σχεδόν ονειρική- σκηνοθετική προσέγγιση από τον Δημήτρη Τάρλοου που δίνει νέα πνοή στο έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα…Ο Άγγελος Μέντης μάς χαρίζει μία από τις πιο όμορφες δουλειές του στη σκηνογραφία. Η σκηνή του θεάτρου Πορεία είναι ολόμαυρη και επιβλητική. Την έχει καταλάβει ένα πελώριο κρεβατι με μαύρα σεντόνια και παπλώματα….
in2life.gr, 8.4.2024
Δημήτρης Γλύστρας
…η Μπελίσα του Τάρλοου συναντά απλά και εύστοχα το σημερινό προφίλ των γυναικών που δικαιούνται να διαθέτουν το σώμα και το συναίσθημά τους χωρίς απολογίες. Η επιλογή της δυναμικής ερμηνείας της Μαριάννας Πουρέγκα τονίζει το μήνυμα αυτό, αν και ο θεατής δεν μένει ποτέ σίγουρος για τις προθέσεις της Μπελίσα… Τολμηρά και τα ατμοσφαιρικά σκηνικά του Άγγελου Μέντη που φτιάχνουν έναν «ερωτικό κήπο», μυστηριακό, ερωτικό, αλλά και σκοτεινό… Σημείο αναφοράς της παράστασης το θαυμάσιο κοστούμι-σκηνικό της μητέρας της Μπελίσα που δεσπόζει στη σκηνή και βοηθά την Γιολάντα Μπαλαούρα σε μια πολύ καλή και λεπτοδουλεμένη ερμηνεία στον ρόλο της.. Μια πολύ καλή παράσταση και από τις πιο ενδιαφέρουσας της φετινής σεζόν, η οποία αξιοποιεί και συνταιριάζει με δεξιοτεχνία όλα τα συστατικά μιας θεατροφιλικής, εγκεφαλικής και συναισθηματικής εμπειρίας για τον θεατή…