Συνέντευξη – Άγγελος Προκόπιος Νεράντζης

Η πρώτη μου γνωριμία με τον Άγγελο Προκόπη Νεράντζη έγινε μέσω της Ομάδας Παπαλάνγκι και της παράστασης SEX τον Φεβρουάριο του 2020. Δύο χρόνια μετά και δύο lockdown και μια πανδημία συναντιόμαστε ξανά με αφορμή την παράσταση “Από μέσα” που ανεβαίνει κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο 104. Πρόκειται για μία θεατρική δουλειά με αφετηρία το μυθιστόρημα Nutshell του Βρετανού συγγραφέα Ian McEwan.

Ένα έμβρυο παρακολουθεί και μας αφηγείται λεπτό προς λεπτό την περιπετειώδη ζωή της μητέρας του, της Τρούντυ και του εραστή της. Ένας μονόλογος με στοιχεία δανεισμένα από το stand up και με όπλα το χιούμορ κι ένα μικρόφωνο δημιουργούν ένα ασυνήθιστο πάρτυ μέσα σε μια μήτρα. Ένα αγέννητο παιδί παρακολουθεί, ακούει, αφουγκράζεται, γι’ αυτό και ξέρει τα πάντα… από μέσα.

– Πως μπήκε το θέατρο στη ζωή σας;
Δεν ξέρω ακριβώς. Λες να φταίει ο ρόλος του μάγου που φέρνει τον χρυσό στον μικρό Χριστούλη; Πάντως αυτή ήταν η πρώτη μου επαφή με πρόβα και παράσταση.

– Πως αντιλαμβάνεστε την υποκριτική;
Πολύ δύσκολη ερώτηση. Προσπαθώ να βρίσκω μια ισορροπία ανάμεσα στην δουλεία και στην χαρά που μου δίνει. Πολλές φορές πρέπει να επιλέξω ανάμεσα στις εργασιακές συνθήκες, στην ποιότητα της παράστασης και στη δική μου διαδρομή και εξέλιξη. Οπότε μάλλον αντιλαμβάνομαι την υποκριτική σαν την δουλεία μου και ελπίζω να κάνω σωστές επιλογές ώστε να γίνεται μια υπέροχη δουλειά. Είναι μια ευκαιρία να γνωρίζω συνεχώς το σώμα μου, να το παρατηρώ, να το δουλεύω. Το ίδιο ισχύει για την φωνή μου και για την ψυχολογία μου, τις οποίες εξερευνώ συνεχώς.

– Από που αντλείτε έμπνευση για να συνεχίσετε αυτή την δουλειά;
Από τους ανθρώπους μου.

– Τι είναι αυτό που σας κινεί στην καθημερινότητα σας;
Ο ενθουσιασμός μου.

– Τι ήταν αυτό που σας τράβηξε αρχικά στο Nutshell του Ian McEwan ώστε στην συνέχεια να προβείτε σε μια διασκευή του μαζί με τον Χρήστο Τσαβλίδη;
Έχει φτιάξει μια υπέροχη σύμβαση. Ένα πλάσμα που βρίσκεται σε έναν κόσμο που δεν ξέρουμε πως είναι, μας μιλάει για τον κόσμο τον οποίο εμείς ξέρουμε κι αυτό όχι. Δεν έχει πρακτική εμπειρία παρά μόνο ακουστική. Ασκεί μια κριτική στη δομή του κόσμου και των σχέσεων από θέση άγνοιας οπότε είναι τόσο αθώα που δεν γίνεται διδακτικό ούτε μια στιγμή.

– Πως είναι η συνεργασία σας Χρήστο Τσαβλίδη; Βάλατε κάποιες προσωπικές σας εμπειρίες κατά την συγγραφή του κειμένου;
Χάλια. Είναι ατάλαντος και όλο βρίζει. Κάνω πλάκα φυσικά.. Ήταν ο πρώτος άνθρωπος που σκέφτηκα μόλις διάβασα το βιβλίο και μου ήρθε η ιδέα για την παράσταση. Έχουμε συνεργαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν, αλλά τώρα ήταν κάτι πολύ μεταξύ, πολύ δικό μας. Βρισκόμασταν και συζητούσαμε και απορούσαμε για το τι πάμε να κάνουμε αλλά παρόλα αυτά επειδή υπάρχει εμπιστοσύνη και όρεξη για διερεύνηση δεν το παρατήσαμε ποτέ. Ελπίζω για καλό. Δουλέψαμε πολύ με αυτοσχεδιασμούς πάνω στην δομή του κειμένου οπότε έχει πολύ δικό μας υλικό, σκέψεις, σχόλια και ο, τι άλλο είχαμε ανάγκη για να πούμε αυτήν την ιστορία.

– Συναντήσατε κάποιες δυσκολίες όταν γράφατε το κείμενο;
Νομίζω, όλες τις δυσκολίες του κόσμου. Μέχρι να βρεθεί ο σκηνικός τρόπος που θα το “νομιμοποιούσε” πέφταμε μόνο σε δυσκολίες.

– Ποια είναι τα ζητήματα που πραγματεύεται το “Από Μέσα”;
Αυτά από κοντά. Δεν κρατάει πολύ και μετά από λίγες μέρες το ξεχνάμε, όπως συμβαίνει γενικά στο θέατρο. Φοβερό.

– Ποιος είναι ο στόχος της παράστασης;
Να επικοινωνήσει πρώτα με εμάς μπας και μπορέσει να επικοινωνήσει και με το κοινό. Να συζητήσουμε για απλά και λιγότερο απλά ζητήματα που μας αφορούν. Να περάσουμε μια ώρα κοινής εμπλοκής σε κάτι. Δεν ξέρω αν σε άλλες παραστάσεις είναι άλλοι οι στόχοι, πάντως εδώ για εμάς είναι πολύ έντονο όλο αυτό.

– Πως προσεγγίσατε τον ρόλο σας ως έμβρυο;
Πάλι για spoiler ψάχνεσαι αλλά δεν θα στο δώσω. Αυτό είναι ολόκληρη σεκάνς στην παράσταση.

– Πως είναι να βρίσκεστε μόνος σας στην σκηνή με ένα μικρόφωνο;
Απ’ την μια είναι απελευθερωτικό και δεν χωράνε δικαιολογίες. Είναι δική μου η ευθύνη κάθε στιγμή. Από την άλλη είναι αγχωτικό. Δεν είναι όλες οι μέρες ίδιες και δεν είμαι ρομπότ. Αλλά όλα αυτά είναι μέρος της διαδικασίας. Επίσης δεν είμαι μόνος μου, το κοινό συμμετέχει ενεργά και επηρεάζει την παράσταση, όχι δομικά αλλά σίγουρα επικοινωνιακά.

– Ποια ήταν η υποδοχή του κοινού όταν ανέβηκε η παράσταση τον περασμένο Απρίλιο; Κάνατε, ενδεχομένως κάποιες αλλαγές μέσα σε αυτούς τους μήνες;
Οι παραστάσεις και στην Αθήνα και στην Κέρκυρα πήγαν πάρα πολύ καλά και τα σχόλια ήταν πολύ θετικά. Φέτος είπαμε να κάνουμε μερικές πρόβες για να θυμηθούμε την παράσταση και καταλήξαμε να την αλλάξουμε αρκετά ή ας πούμε να την εξελίξουμε αρκετά. Βέβαια σε αυτό συνέβαλε πολύ και η προσθήκη ενός νέου συνεργάτη του Andi Xhuma. Κούμπωσε πολύ ωραία σε αυτή τη δουλειά και τον ευχαριστούμε για την νέα πνοή που έδωσε στην παράσταση.

– Ποια είναι τα όνειρα σας για το μέλλον; Σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο;
Να μπορώ να επιλέγω με θάρρος και να μπορώ να δίνω χρόνο σε ό, τι με ενδιαφέρει.

Του Περικλή Μπίκου, 07/10/22

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.