Συνέντευξη – Τόλης Παπαδημητρίου

Γεννήθηκε στις 3 Απριλίου 1990 στην Άρτα, αλλά μεγάλωσε στη Χαλκίδα. Αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή «Ίασμος» του Βασίλη Διαμαντόπουλου και την Ανώτερη Σχολή Καλών Τεχνών «Ιάκωβος Καμπανέλλης».

Με αφορμή τη θεατρική του δραστηριότητα ξεκινά να εργάζεται ως σεναριογράφος- διαλογογράφος σε τηλεοπτικές σειρές όπως «Κάτι χωρισμένα παλικάρια», «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα». Παράλληλα πρωταγωνιστεί στον β’ κύκλο της σειράς «Μην ψαρώνεις», ενώ παράλληλα αναλαμβάνει ως βασικός κειμενογράφος στην ψυχαγωγική εκπομπή «Καλό μεσημεράκι». Ταυτόχρονα με την τηλεοπτική του επιτυχία κάνει το πρώτο του συγγραφικό εγχείρημα στον κινηματογράφο με την ταινία «Αιγαίο SOS» το 2018.

Φέτος ανεβάζει στο Θέατρο Βεάκη για 4η χρονιά την “Μαύρη Σαμπούκα”. Μια σαρωτική κωμωδία και μαζί με τον Αντώνη Στάμο υπόσχονται να μας χαρίσουν αυτό που τόσο έχουμε ανάγκη: 100 λυτρωτικά λεπτά με γέλιο μέχρι δακρύων! Με αφορμή αυτή την παράσταση μιλήσαμε μαζί του για όλα όσα τον εμπνέουν, για την τηλεόραση που τόσο αγαπάει αλλά και για το θέατρο και τι θα δούμε σε αυτή του την παράσταση.

– Θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος, ηθοποιός και σκηνοθέτης. Είστε συγκεντρωτικός σαν χαρακτήρας ή η μια ιδιότητα καλύπτει και συμπληρώνει την άλλη; Αν μπορούσατε να επιλέξετε μόνο μία ποια θα ήταν;
Είμαι αρκετά συγκεντρωτικός, ναι. Είναι και ελάττωμα και προτέρημα αυτό και το έχω και στις δύο του μορφές. Πραγματικά, δεν ξέρω ποια ιδιότητα θα επέλεγα γιατί η καθεμιά έχει τη γλύκα της και εξυπηρετεί μια διαφορετική μου ανάγκη.

– Ποιες είναι οι επιρροές σας στην συγγραφή, στην σκηνοθεσία αλλά και στην ηθοποιία;
Οι επιρροές μου στο γράψιμο και τη σκηνοθεσία είναι πάρα πολλές. Από τον Αλέκο Σακελλάριο – που θεωρώ κορυφή στην ελληνική κωμωδία – μέχρι τον Quentin Tarantino και τον τρόπο που χρησιμοποιεί την pop κουλτούρα στα σενάριά του. Στο “παίξιμο” νομίζω πως κλέβω λίγο απ’ όλους τους μεγάλους κωμικούς μας. Άθελά μου. Είναι στο DNA μας αυτά τα πράγματα.

– Παράλληλα με το θέατρο έχει μπει στη ζωή σας και η τηλεόραση με πολλές επιτυχημένες εμφανίσεις σε γνωστά σήριαλ (Μην ψαρώνεις, Μην αρχίζεις την μουρμούρα) όσο και η ενασχόληση ως σεναριογράφος – διαλογογράφος. Τι σας προσφέρει η τηλεόραση που δεν το βρίσκετε στο θέατρο;
Η τηλεόραση ως γνωστόν έχει γρήγορη αναγνώριση. Προσφέρει αυτό. Βοηθάει στο να με μάθει περισσότερος κόσμος, πιο γρήγορα. Και η ταχύτητα στην εποχή μας είναι το παν. Φυσικά, βοηθάει και στο οικονομικό.

– Κάνοντας μια αναδρομή πόσο είστε ευχαριστημένος; Ποιοι ήταν οι στόχοι σας στο ξεκίνημα της καριέρας σας και πόσους από αυτούς καταφέρατε να υλοποιήσετε;
Όταν ξεκίνησα η αλήθεια είναι ότι ήθελα να κάνω αυτό ακριβώς που κάνω τώρα, άρα ναι. Είμαι ευχαριστημένος. Σίγουρα, θέλω κι άλλα. Πάντα θέλω κι άλλα.

– Τι δεν έχετε κάνει ακόμα στο θέατρο ή στην τηλεόραση και θέλετε να κάνετε;
Στην τηλεόραση θα ήθελα να κάνω τη δική μου σειρά. Το θέλω πολύ και θα γίνει. Στο θέατρο υπάρχουν τόσα πολλά να κάνω. Υπέροχα έργα που μπορεί και να μην έχουν γραφτεί ακόμα.

– Σας τρομάζει ότι η επιτυχία μπορεί να χαθεί από τη μια μέρα στην άλλη;
Ναι. Με τρομάζει αυτό. Αλλά για να είμαι ειλικρινής επιτυχία θεωρώ τη διαχρονικότητα. Μόνο ο χρόνος καθορίζει αν κάποιος έχει πετύχει ή όχι. Αυτή είναι η άποψή μου.

– Πως προέκυψε η “Μαύρη σαμπούκα”; Τι θα δούμε επί σκηνής;
Η “Μαύρη Σαμπούκα” προέκυψε κάπου στο μυαλό μου, απ’ την ανάγκη μου να μιλήσω για δύο διαφορετικούς ανθρώπους και για τη φιλία τους υπό πολύ περίεργες συνθήκες. Αυτό θα δείτε επί σκηνής. Δύο άντρες να αναγκάζονται να συνεργαστούν και παρ’ όλη τη δυσκολία της επικοινωνίας να βρίσκουν κοινό τόπο και να γίνονται κολλητοί. Να ζουν στο έπακρο μέσα σε μια νύχτα όσα δεν έχουν ζήσει όλη τους τη ζωή. Και τελικά να ανακαλύπτουν πως δεν είναι μόνοι. Όλ’ αυτά με γέλιο φυσικά. Όλα μ’ ένα κλείσιμο στο μάτι, στο θεατή.

– Ανεβαίνει για 4η χρονιά. Πόσο έχει αλλάξει σε αυτά τα χρόνια; Την επηρέασε η πανδημία και το lock down;
Αρχικά, όσο περνάν τα χρόνια και οι σεζόν το έργο “μικραίνει”. Στην αρχή ήταν 3 ώρες. Τώρα, έχει φτάσει να είναι γύρω στα 100 λεπτά, και θεωρώ πως είναι πιο μεστό από ποτέ. Έχω κόψει πολύ κι έχω κρατήσει τα καλύτερα. Κι έχουν γίνει βέβαια και πολλές προσθήκες. Δεν είμαστε ίδιοι μετά την πανδημία συνεπώς και οι χαρακτήρες του έργου άλλαξαν μετά τον covid. Οι ιστορίες τους άλλαξαν. Φυσικά, το έργο παραμένει ίδιο. Δύο άντρες που κατά λάθος γίνονται κολλητοί. Αυτό είναι το έργο.

– Έχετε κοινά στοιχεία με τον ήρωα σας; Προσθέτετε στοιχεία του εαυτού σας στους ήρωες των έργων που γράφετε;
Φυσικά και έχω κοινά στοιχεία με τον ήρωα που ερμηνεύω. Είναι άνθρωπος, έχει πάθη, έχει ελαττώματα, προτερήματα. Είναι αποφασιστικός – που είμαι κι εγώ. Είναι φωνακλάς – που είμαι κι εγώ. Είναι πολύ συναισθηματικός – που είμαι κι εγώ.
Επίσης, όταν γράφω, προσθέτω στοιχεία που θα ήθελα να έχω, στους χαρακτήρες που θα “παίξω”. Όπως για παράδειγμα, ο Βλάσης στη “Μαύρη Σαμπούκα” είναι τόσο αυθόρμητος, που τον ζηλεύω.

– Από που αντλείτε έμπνευση για αυτά που γράφετε;
Από τα πάντα. Από μια είδηση που θα ακούσω ή ένα τραγούδι μέχρι μια ιστορία που θα μου πούνε ή κάτι που θα δω. Η έμπνευση είναι μια κατάσταση. Όταν έχω την τύχη να είμαι σ’ αυτή τότε μπορώ να χρησιμοποιήσω τα πάντα.

– Ύστερα από τόσα χρόνια πως μένει κάποιος διψασμένος για νέες ιδέες;
Αν ακολουθείς την εποχή είσαι πάντα διψασμένος για νέες ιδέες. Γιατί οι εποχές αλλάζουν. Ο κόσμος αλλάζει τόσο γρήγορα που δίνει συνεχώς καινούργιο υλικό.

– Θεωρείτε τον εαυτό σας τυχερό από τις μέχρι τώρα συνεργασίες σας;
Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό. Γενικότερα. Έχω την τύχη να κάνω αυτό που μ’ αρέσει. Να ζω απ’ αυτό. Να μπορώ να δημιουργώ και να εκφράζομαι. Κι έχω την τύχη όλο αυτό να φτάνει στον κόσμο κι εκείνος να το δέχεται με αγάπη. Να με αναγνωρίζει.

– Ποιο είναι το στίγμα που θέλετε να αφήσετε στον χώρο;
Θα ήθελα οι δουλειές μου ν’ αποτελέσουν έμπνευση. Αυτήν θεωρώ την απόλυτη επιτυχία.

Του Περικλή Μπίκου, 16/03/22

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.