Η Άποψή μας

Η Άποψή μας για την παράσταση ”Άζζα” σε κείμενο και σκηνοθεσία Βλάσση Χρυσικόπουλου

Γράφει η Κατερίνα Δημητρακοπούλου
27/03/25

«Άζζα, στα αραβικά σημαίνει νεαρή γαζέλα»

Ο συγγραφέας και σκηνοθέτης Βλάσσης Χρυσικόπουλος αφήνει τη φαντασία να γίνει οδηγός του ελεύθερα και η ιδέα του μονολόγου μιας drag queen αποτυπώνεται στο χαρτί και στη συνέχεια γίνεται παράσταση. Δημιουργεί ένα κείμενο κυνικό αλλά ταυτόχρονα και λυρικό. Το κωμικό στοιχείο συνδιαλέγεται με το τραγικό, και οι απρόσμενες εξελίξεις κρατούν τον θεατή σε εγρήγορση.

Παραμονή Χριστουγέννων. Ένα πλάσμα που μας δίνει την αίσθηση πως έχει ζήσει πολλά και έχει πονέσει, με χωλό πόδι σέρνει ένα καρότσι σούπερ μάρκετ αναζητώντας μία γωνιά για να ξεκουραστεί, έχοντας στην αγκαλιά του μία γατούλα, τη Σίμπα, το αγαπημένο του κατοικίδιο. Είναι Χριστούγεννα και οι μεταμορφώσεις αρχίζουν. Το πλάσμα βιώνει μία αξέχαστη αραβική νύχτα. Το καρότσι μεταμορφώνεται σε ντουλάπα γεμάτο φορέματα και καλλυντικά. Τα τραγούδια της Καίτης Γαρμπή στη διαπασών και το show αρχίζει σε δευτερομάγαζα, στέκια μεταναστών. Ένα πλάσμα που δεν έχει νοιώσει το χάδι και την αποδοχή της μητέρας, ένα πλάσμα που επιβιώνει από τον αγοραίο έρωτα και τα ναρκωτικά. Ηρεμεί το μέσα του όταν θυμάται την απόλυτη αγάπη που γνώρισε κάποτε στο πρόσωπο του Τιμόθεου και συνεχίζει να αγωνίζεται για να επιβιώσει.

Ο Κωνσταντίνος Ρόδης σε μία εκ βαθέων εξομολόγηση δεν αφήνει τον εαυτό του να πάρει ανάσα. Μεταλλάσσεται από τη μια στιγμή στην άλλη από λαμπερό και ποθητό σεξουαλικό πλάσμα σε αδύναμο και έρμαιο στα χέρια των καλών σαμαρειτών. Ένας χειμαρρώδης μονόλογος με ένταση, αξιοθαύμαστη κίνηση. Το σώμα του Ρόδη βιώνει τους εσωτερικούς κραδασμούς του. Είναι αξιολάτρευτος ο βηματισμός του πάνω στις ψηλοτάκουνες γόβες! Θα πρέπει να φροντίσει μόνο λίγο περισσότερο τις φωνητικές του χορδές μειώνοντας ίσως την ένταση της φωνής του. Εφόσον, όμως είναι επιλογή του σκηνοθέτη είναι και απόλυτα σεβαστή.

Ο Ιωσήφ Τοπαλιάν που έχει αναλάβει τη μουσική επιμέλεια και τον σχεδιασμό του φωτισμού δημιουργεί το κατάλληλο ηχητικό και φωτιστικό περιβάλλον για να αναδειχθούν τόσο οι δραματικές όσο και οι κωμικές πτυχές του έργου. Η Ευγενία Βησσαρίου, σκηνογράφος και ενδυματολόγος, δεν άφησε τίποτα στην τύχη του. Από την εξωτερική εμφάνιση του πρωταγωνιστή μέχρι τη μυστηριακή ατμόσφαιρα της αραβικής νύχτας.

Όλοι μας είμαστε πλάσματα, όλοι μας έχουμε δικαίωμα στην ελευθερία, στην αγάπη, στον έρωτα. Αν επιλέξετε αυτή την παράσταση για τη θεατρική σας έξοδο, θα την απολαύσετε.

Περισσότερα για την παράσταση ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.