Η Άποψή μας

Η Άποψή μας για την παράσταση “MANOLIS, καρδιά σε τέσσερις χορδες,” των Ιόλης Ανδρεάδη και Άρη Ασπρούλη στη Μονή Λαζαριστών – Σκηνή Σωκράτης Καραντινός

Γράφει η Κατερίνα Δημητρακοπούλου
27/02/25

«Κοίτα τι στάση κράτησε κάποιος μέσα σε όλη αυτή την ατελείωτη τη φασαρία»

Το συγγραφικό δίδυμο Ιόλη Ανδρεάδη και Άρης Ασπρούλης, συνυπογράφει ένα ακόμη θεατρικό κείμενο στο οποίο φαίνεται πως έχει έναν δικό του κώδικα επικοινωνίας στο χαρτί και ο ένας συμπληρώνει τον άλλο. Η ζωή του Μανώλη Χιώτη, τα αξέχαστα τραγούδια του, πλημμυρίζουν τις σελίδες του έργου, δίνοντας του φωνή, να πει όλα όσα δεν πρόλαβε. «Κλείσε τα μάτια και θα σου πω το όνειρο που είδα χθες». Ναι, αυτό είναι το θεατρικό έργο για τον Χιώτη, είναι ένα όνειρο, ένα όνειρο στο οποίο ο θεατής δεν μένει απλός θεατής, αλλά «ζει» μέσα σε αυτό, ταξιδεύει σε εκείνη την εποχή, χάνεται μέσα στις μελωδίες. Οι συγγραφείς ανοίγουν την αγκαλιά τους και κλείνουν μέσα σε αυτήν όλη τη μουσική διαδρομή του Χιώτη με σεβασμό, ευγένεια και αγάπη. Προβάλλουν τη ζωή και τα πιστεύω του καλλιτέχνη σα να διαβάζουμε ένα προσωπικό ημερολόγιο, όπου το ήθος του μουσικού και του ανθρώπου Χιώτη δεν καταβλήθηκε από τη ζήλεια, τον πόνο, την αδικία.

Η διδασκαλία της Ιόλης Ανδρεάδη αφήνει στον θεατή την αίσθηση ότι βιώνει ένα όνειρο με τα μάτια ανοιχτά. Το γεγονός ότι γνωρίζει τους χαρακτήρες του έργου της δίνει τη δυνατότητα να πλάσει «ζωντανούς» χαρακτήρες στο πάλκο και οι ηθοποιοί που έχουν να ερμηνεύσουν δύο χαρακτήρες καταφέρνουν να δημιουργήσουν ξεχωριστές προσωπικότητες.

Οι Χρίστος Στυλιανού και Γιάννης Καραμφίλης υποδύονται τον νεαρό και μεσήλικα Μανώλη Χιώτη αντίστοιχα. Και οι δύο ερμηνεύουν με πάθος, δεν φείδονται συναισθηματικών εξάρσεων όταν πρέπει να δείξουν τον πόνο, την απογοήτευση ή τον ενθουσιασμό του Χιώτη. Η Δήμητρα Αντωνακούδη ως Μαίρη Λίντα, κλέβει την παράσταση με τα έντονα εκφραστικά της μέσα και δίνει μία ερμηνεία γεμάτη έξαψη. Μία πλειάδα ηθοποιών (Ελένη Θυμιοπούλου Ζωή Νάχη και Grace Kelly, Χρήστος Μαστρογιαννίδης μουσικός και Κώστας Χατζηχρήστος, Ηλίας Μπερμπέρης ενωμοτάρχης και τραγουδιστής, Γιώργος Σφυρίδης Μίκης Θεοδωράκης και πατέρας Χιώτη, Φωτεινή Τιμοθέου Μαρία Χιώτη και Μαρία Κάλλας, Μανώλης Φουντούλης φονιάς και Βασίλης Τσιτσάνης) πλαισιώνουν τους πρωταγωνιστές, οι οποίοι δεν υστερούν σε ερμηνεία, κίνηση και φωνή. Όλοι μαζί δημιουργούν εικόνες-σκηνές με δυναμισμό και φανερή αλλαγή συναισθηματικής κατάστασης.

Θα σας συστήσουμε και τους μουσικούς της παράστασης μια και βρισκόμαστε σε λαϊκό πάλκο, που τα τραγούδια του Μανώλη Χιώτη είναι το ρεπερτόριο της κάθε βραδιάς. Οι Παύλος Παφρανίδης, μπουζούκι, έχει τη μουσική επιμέλεια και τη διδασκαλία, Κατερίνα Σεγκούνα-Πλιόγκου, βιολοντσέλο, Σταύρος Κρομμύδας κιθάρα, Βαγγέλης Καλαμάρας ντραμς, κρουστά και Σπύρος Μελισσανίδης ακορντεόν μας μάγεψαν και μας ταξίδεψαν στο όνειρο του μουσικού.

Η Δήμητρα Λιάκουρα, η σκηνογράφος της παράστασης, στήνει ένα λειτουργικό σκηνικό, όπου τα σίδερα της φυλακής μετασχηματίζονται σε λαϊκό, ταξιδιάρικο πάλκο που το κοσμούν αγγελικά φτερά. Τα κοστούμια του Νίκου Χαρλαύτη εκφράζουν έντονα το στίγμα της εποχής, είναι καλοφτιαγμένα χωρίς υπερβολές. Οι φωτισμοί της Χριστίνας Θανάσουλα συνοδεύουν τη συναισθηματική φόρτιση, θυμίζοντας στιγμές στιγμές πως ζούμε ένα όνειρο.

Η παράσταση MANOLIS, καρδιά σε τέσσερις χορδές μας άφησε με ψυχική ευφορία, παρόλο που όσα παρακολουθήσαμε στο «πάλκο» δεν ήταν όλα ευχάριστα. Η έρευνα του συγγραφικού δίδυμου, η οποία εξελίχθηκε σε μυθοπλασία που μιλά για τη ζωή και το μουσικό έργο του Μανώλη Χιώτη φωτίζει και μία εποχή που η χαρά και ο πόνος ήταν «αδέρφια» και ο απλός, καθημερινός άνθρωπος του μεροκάματου και της βιοπάλης ήξερε να ζει.

Το καλαίσθητο πρόγραμμα της παράστασης κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κάπα Εκδοτική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.