Συνεντεύξεις

Συνέντευξη – Pavlina Styl

Συνέντευξη στην Νατάσσα Μαχπούπ
Επιμέλεια Περικλής Μπίκος
21/12/23

Μετά τις sold out παραστάσεις την προηγούμενη θεατρική σεζόν, η performer Pavlina Styl παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά μια διασκευή βασισμένη στον παραληρηματικό θεατρικό μονόλογο «4.48 Psychosis» της Σάρα Κέιν, σε σκηνοθετική επιμέλεια Ελένης Σκότη. Η παράσταση ανεβαίνει στο Vault Theatre Plus από το Σάββατο 25 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο και Κυριακή για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Μια αφιερωματική παράσταση που ενώνει το κύκνειο άσμα της αυτόχειρος βρετανίδας συγγραφέως με τις φωνές των Judie Garland, Amy Winehouse, Dalida, Merlin Monroe, Edith Piaf, όπου η ζωή και ο θάνατός τους συνδέεται με το σκοτεινό ποιητικό της έργο. Ένα έργο κραυγής για την ζωή, λύτρωσης από μια αφόρητη ζωή, επιθυμία για μια άλλη ζωή.

Με αφορμή την πιο πάνω παράσταση η Pavlina Styl παραχώρησε μια συνέντευξη στη Νατάσα Μαχπούπ. Την ευχαριστούμε πολύ και της ευχόμαστε ότι καλύτερο στα επόμενα σχέδια της.

– Πόσο απαιτητικό και challenging είναι για έναν ηθοποιό να ερμηνεύει έργο της Sarah Kein; Ποια είναι τα κοινά στοιχεία της Sarah Kein με την Pavlina Styl?
Είναι μεγάλη η πρόκληση και ένα αρκετά απαιτητικό εγχείρημα αφού καλούμαι ουσιαστικά να μεταφέρω τα συναισθήματα μιας γυναίκας που έχει αποφασίσει να δώσει τέλος στη ζωή της. Είναι όμως και αρκετά γνώριμος ο κόσμος της ηρωίδας για μένα επειδή τα περισσότερα συναισθήματα τα έχω βιώσει και η ίδια οπότε δεν μου είναι ξένα δυστυχώς ή ευτυχώς. Με ιντριγκάρει η διαδικασία και με βοηθάει να αφεθώ και να μεταφέρω το κείμενο αβίαστα και πιο άμεσα στους θεατές μέσα από τα προσωπικά βιώματα και την δική μου αλήθεια.

– Εκτός από τη μουσική ποια άλλα σημειολογικά στοιχεία υπάρχουν στην παράσταση;
Tα μακριά μανίκια του μαύρου φορέματος που παραπέμπει σε ζουρλομανδύα και συνδέεται με το κινησιολογικό μοτίβο του δεσίματος στην καρέκλα, η φωνή του ψυχίατρου, το μικρόφωνο που πηγαινοέρχεται σαν εκκρεμές και συγχρονίζεται με τον ήχο ‘tιck tock’ του ρολογιού και την φωτεινή ένδειξη του 4.48 με τον Led φωτισμό.

– Τι διαδικασία ανάλυσης του κειμένου ακολούθησες και τι ρόλο έπαιξε η πολυτάραχη ζωή της Σάρα Κέιν και ο διαταραγμένος ψυχισμός της για την παρουσίαση σου;
Μετά από ατελείωτες αναγνώσεις του κειμένου, έκανα έρευνα και ανάλυση πάνω στην ζωή της Σάρα Κέιν για να γράψω το βιογραφικό του χαρακτήρα, κάτι που κάνουμε σχεδόν πάντα όταν μελετάμε και κτίζουμε ένα ρόλο. Μέσα από την πολυτάραχη ζωή της συγγραφέως πήρα τα κομμάτια που με αγγίζουν/ γοητεύουν/ πληγώνουν περισσότερο σαν χαρακτήρα για να μπορέσω να μεταφέρω τον πόνο, τον θυμό και την απόγνωση και να αγγίξω όσο πιο αληθινά μπορώ τον σκοτεινό διαταραγμένο ψυχισμό της.

– Γιατί θεωρείς ότι τα έργα της Σάρα Κέιν συνεχίζουν να συγκλονίζουν το κοινό ακόμα και σήμερα και ειδικότερα το έργο 4.48 Ψύχωση;
Τα έργα της Σάρα Κέιν είναι γροθιά στο στομάχι για το κοινό, μιλάνε για το ψυχικό κενό και τη συναισθηματική αναπηρία από την οποία υποφέρει ο σύγχρονος άνθρωπος. Η «Ψύχωση 4.48» αποτυπώνει ξεκάθαρα την απελπισμένη κραυγή για την αγάπη που δεν ήρθε ποτέ, τη μόνη δύναμη που θα μπορούσε να την σώσει/να μας σώσει. Ο κόσμος είναι καταπιεσμένος, υποφέρει, φοβάται να εκφραστεί, να μιλήσει και αυτό το έργο πιστεύω πως μπορεί να τον ταρακουνήσει. Ακούγεται ξεκάθαρα μια κραυγή βοήθειας και λύτρωσης στο έργο κάτι που μπορεί να κάνει τους θεατές να αισθανθούν μεγαλύτερη δύναμη και θάρρος ώστε να μοιραστούν τέτοιου είδους συναισθήματα και να ζητήσουν ίσως πιο εύκολα βοήθεια χωρίς φόβο και ντροπή για να πολεμήσουν τους δικούς τους δαίμονες και να λυτρωθούν.

-Πως είναι ο διττός ρόλος της διασκευής – μετάφρασης και της ερμηνείας;
Η μετάφραση είναι του Αντώνη Γαλέου. Όσο για την διασκευή, τόσο η Ελένη Σκότη όσο κι εγώ θέλαμε ουσιαστικά να απευθυνθούμε σε όλες τις γυναίκες που υπέφεραν από κατάθλιψη γι’ αυτό και σκεφτήκαμε να συνδέσουμε το κομμάτι των τραγουδιών που ενώνει το κύκνειο άσμα της αυτόχειρος βρετανίδας συγγραφέως με τις φωνές των Judy Garland, Amy Winehouse, Dalida, Marilyn Monroe, Edith Piaf, όπου η ζωή και ο θάνατός τους συνδέεται με το σκοτεινό ποιητικό της έργο. Ένα έργο κραυγής για την ζωή, λύτρωσης από μια αφόρητη ζωή, επιθυμία για μια άλλη ζωή.

– Τo έργo αναφέρεται κυρίως στην αγάπη, στην σεξουαλική επιθυμία και στον θάνατο. Υπό ποιο τρόπο σε αφορούν αυτές οι έννοιες;
Εικάζω ότι με αφορούν και παίζουν ένα σημαντικό ρόλο στη ζωή μου όπως και στους περισσότερους ανθρώπους.

– Πως είναι να σε σκηνοθετεί η Ελένη Σκότη, μια από τις σημαντικότερες σκηνοθέτιδες που διαθέτουμε;
Είναι ένα μεγάλο μάθημα να συνεργάζεσαι με την Ελένη Σκότη. Χρόνια θαυμάζω το έργο της, την αφοσίωση και την προσέγγιση της στο ρεαλιστικό, ψυχολογικό θέατρο. Με την σκηνοθετική της επιμέλεια, βρίσκομαι στην ουσία του έργου. Αισθάνομαι πολύ τυχερή που την είχα δασκάλα στο θέατρο. Η παράσταση ‘People, places and things’ που ανέβασε το 2018 στο Σύγχρονο Θέατρο ήταν ο βασικός λόγος που με έκανε να θέλω να ασχοληθώ με την υποκριτική. Το πάθος που έχει για την δουλεία της είναι αληθινό και σπάνιο. Για μένα ήταν συγκινητικό που δούλεψα μαζί της και νιώθω πραγματικά ευγνώμων που μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία.

– Παράλληλα με την υποκριτική συνεχίζεις την ιδιαίτερα επιτυχημένη σου πορεία στον χώρο του τραγουδιού. Πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα στην μουσική βιομηχανία, αν συγκρίνεις το παρόν με τις πρώτες σου εμφανίσεις;
Σχετικά με την μουσική βιομηχανία δεν είμαι εγώ αυτή που μπορεί να απαντήσει τεκμηριωμένα για τις όποιες αλλαγές έχουν υπάρξει. Σε προσωπικό επίπεδο θεωρώ ότι ο κόσμος έχει ανταποκριθεί με περισσότερο ενδιαφέρον για το είδος της μουσικής που εκπροσωπώ. Όπως θα γνωρίζετε η jazz και το swing-cabaret είναι ένα είδος μουσικής που δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό αλλά σε ανθρώπους που εκτιμούν την δημιουργία αυτών των ήχων και των τραγουδιών που αντέχουν στο βεληνεκές και εκφράζουν τρόπο ζωής και συναισθήματα.

– Αν έπρεπε να διαλέξεις ένα μόνο πράγμα που θα σε διατηρούσε ζωντανή και δημιουργική ποιο θα ήταν;
Ο έρωτας.

– Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά σχέδια σου;
Ξεκίνησα γυρίσματα για δύο κινηματογραφικές ταινίες που θα συμμετέχω από τον Φεβρουάριο. Στοχεύω στην πραγματοποίηση της επόμενης θεατρικής παράστασης που προγραμματίζω για τη νέα θεατρική σεζόν και σε ότι αφορά την μουσική ηχογραφώ ήδη δύο νέα τραγούδια που θα κυκλοφορήσουν τον Μάρτιο του 2024.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.