Παραστάσεις

«Φοβάμαι, ταυρομάχε»: Το ανατρεπτικό έργο του Pedro Lemebel, για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε σκηνοθεσία Άννας Βαγενά

Ένα συγκλονιστικό κείμενο για την αποδοχή της διαφορετικότητας από τον συγγραφέα που έγινε η φωνή όλων των καταπιεσμένων, των περιθωριοποιημένων, όλων των αδικημένων, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μια τολμηρή παράσταση.

«Φοβάμαι, ταυρομάχε» του Pedro Lemebel.
Θεατρική προσαρμογή και σκηνοθεσία, Άννα Βαγενά
Από 10 Μαρτίου στο θέατρο «Μεταξουργείο» έως 9 Απρίλη

Για περιορισμένες παραστάσεις
Προπώληση: https://bit.ly/3jmkwxK

Ο Χιλιανός Pedro Lemebel, εμβληματική προσωπικότητα της πολιτιστικής ζωής στη χώρα του και στη Λατινική Αμερική εν γένει, «ριζοσπάστης» και «ασεβής», αυτοπροσδιοριζόταν ως «φτωχός, κομμουνιστής και αδερφή».

Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» περιγράφει τη σχέση που γεννιέται ανάμεσα σ’ έναν μεσήλικα ομοφυλόφιλο, την «Τρελή» και έναν νεαρό φοιτητή, μέλος επαναστατικής οργάνωσης, επί δικτατορίας Πινοσέτ. Τους δύο αυτούς «αταίριαστους» χαρακτήρες φέρνει κοντά η δολοφονική απόπειρα εναντίον του Πινοσέτ τον Σεπτέμβριο του 1986. Κάτω από τον συνεχή φόβο της σύλληψής τους, θα δεθούν συναισθηματικά και ο ένας θα αλλάξει τη ζωή του άλλου.
Την ίδια στιγμή παρακολουθούμε και ένα ακόμη ζευγάρι, το οποίο εκφράζει έναν τελείως διαφορετικό κόσμο, τον Πινοσέτ και τη γυναίκα του.

Οι ήρωες έχουν κάτι το γκροτέσκο, χωρίς όμως να γίνονται ποτέ καρικατούρες. Αυτό είναι και το ενδιαφέρον της σκηνοθεσίας και της θεατρικής προσαρμογής της Άννας Βαγενά.

Ένας ύμνος στον άνθρωπο και τους αγώνες για ελευθερία

Στην παράσταση θα υπάρχουν ντοκουμέντα και ηχητικό υλικό από την περίοδο της δικτατορίας του Πινοσέτ. Άλλωστε ο Lemebel είχε δική του εκπομπή στο ραδιόφωνο Radio Tierra, μέσω του οποίου απευθυνόταν «στους ανθρώπους που δεν αγόραζαν βιβλία, γιατί δεν είχαν χρήματα να τα αγοράσουν ή γιατί δεν ήξεραν καν ανάγνωση».

Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» είναι ένα βαθιά πολιτικό κείμενο, που μέσα από την αποδόμηση του δικτατορικού καθεστώτος, αποδομεί και κάθε μορφή απολυταρχικής εξουσίας. Ένα μανιφέστο για την ανατρεπτική δύναμη της αγάπης και της τρυφερότητας, ενάντια στην καταστολή των αυταρχικών καθεστώτων σε οτιδήποτε «διαφορετικό».
Ένας ύμνος για τον άνθρωπο και για τον αγώνα των καταπιεσμένων για την ελευθερία.

Λίγα λόγια για τον συγγραφέα

Ο Pedro Lemebel γεννήθηκε στο Σαντιάγο στις αρχές του 1950 και πέθανε το 2015. Τον έχουν αποκαλέσει «φαινόμενο της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας» και θεμελιωτή της ακτιβιστικής performance. Το «Φοβάμαι, ταυρομάχε» έχει μεταφραστεί σε αρκετές γλώσσες και έχει μεταφερθεί στο θέατρο και τον κινηματογράφο.

Ταυτότητα παράστασης
«Φοβάμαι, ταυρομάχε»

Πρεμιέρα: Από 10 Μαρτίου 2023

Βασισμένο στο μυθιστόρημα «Φοβάμαι, ταυρομάχε» του Pedro Lemebel (Πέδρο Λεμεμπέλ), εκδόσεις Καστανιώτη 2021

Μετάφραση: Κώστας Αθανασίου (Βραβείο Λογοτεχνικής Μετάφρασης ΛΕΑ 2021)
Θεατρική προσαρμογή / Σκηνοθεσία: Άννα Βαγενά
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Επιμέλεια ήχων-μουσικής: Γιάννης Καραγιάννης
Σκηνικά / Κοστούμια: Άννα Βαγενά
Κατασκευή σκηνικών: Wasaf Butt
Βοηθός σκηνοθέτη: Νατάσα Στεφανάτου
Φωτογραφίες παράστασης: Κέλλυ Φώσκολου
Σχεδιαστικά / Γραφιστικά: Ναυσικά Σιωροπούλου
Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We Will

Στον ρόλο της Τρελής ο Νίκος Αρβανίτης

Παίζουν:
Σταμάτης Μπάκνης
Μικαέλα Δανά
Έλενα Μεντζέλου

και ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης

Εκφωνήτρια Radio Cooperativa, Manola Robles: Γιασεμί Κηλαηδόνη
Εκφωνητής Radio Cooperativa, Sergio Campos: Γιάννης Καραγιάννης

Πού: Θέατρο «Μεταξουργείο», Ακαδήμου 14, Μεταξουργείο, τηλ.: 210 5234382
Πότε: Από 10 Μαρτίου και κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00, έως 9 Απριλίου.
Εισιτήρια: 15 € (γενική είσοδος), 12 € (φοιτητές, άνεργοι, συνταξιούχοι άνω των 65 ετών, πολύτεκνοι). Ισχύουν εισιτήρια ΟΑΕΔ (ΔΥΠΑ)
Προπώληση: VIVA.GR https://bit.ly/3XYABZn
Κατάλληλο άνω των 16 ετών
Διάρκεια: 105’ χωρίς διάλειμμα

Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ

«Το “Φοβάμαι ταυρομάχε” είναι ένα βιβλίο καταπληκτικό, όχι μόνο για το θέμα του, όσο για το πώς το θέμα του αγκαλιάζει μια φόρμα πλούσια σε τρόπους αφήγησης, σε λέξεις και εικόνες, χωρίς να αφήνει καθόλου απ’ έξω την εποχή, 1986, όπου ο Πινοσέτ καταδυναστεύει τη Χιλή και το “Πατριωτικό Μέτωπο Μανουέλ Ροντρίγκες” αποπειράται να τον δολοφονήσει».

Νίκη Τρουλλινού, Νησίδες, Εφημερίδα των Συντακτών

«[…] Αυτό το μυθιστόρημα, που διαβάζεται απνευστί, μιλά για έρωτα και περιθωριοποίηση, αγάπη και τρυφερότητα, αδικία και αγώνα, ελπίδα και οδύνη. Είναι ένα από τα πιο τολμηρά πολιτικά μυθιστορήματα».

Μικέλα Χαρτουλάρη, Εφημερίδα των Συντακτών [13.12.2021]

[…] Είναι δυνατόν να υπάρξει εμπιστοσύνη ανάμεσα στην Τρελή -μια «καραβοτσακισμένη καλντεριμιτζού», που κεντάει περίτεχνα παραδοσιακά τραπεζομάντιλα και ακούει συνεχώς παλιά ερωτικά μπολέρο, και τον σκληρό και αποφασισμένο ριζοσπάστη αγωνιστή; [..] Κάτω από τον συνεχή φόβο σύλληψης, η κοινή εμπειρία τούς φέρνει στη θέση του άλλου: η μία θα λάβει μέρος περισσότερο συνειδητά στον πολιτικό αγώνα και ο άλλος θα αποδομήσει πλήρως τα πρότυπα που ταλανίζουν την Αριστερά σχετικά με τις σεξουαλικές προτιμήσεις.»

Αντώνης Ν. Φράγκος, ΑΥΓΗ [14.01.22]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.