Η Άποψή μας

Η Άποψή μας για την παράσταση “#FREE_PROMΕTHEUS” στο studio Μαυρομιχάλη

Γράφει η Αφροδίτη Φλώρου
09/04/24

Tι συμβαίνει όταν δύο wanna be influencers απαθανατίζουν τυχαία τον Προμηθέα, που ω! του θαύματος, κείται ακόμα ξεχασμένος στο Καύκασο;
A. Διπλωματικό επεισόδιο μεταξύ Ελλάδας- Ρωσίας
B. Ινσταγκαρμική καριέρα
C. Μια εξαιρετική πολιτική σάτιρα στο στούντιο Μαυρομιχάλη.

Η σωστή απάντηση είναι το C – χωρίς να μπορώ να αποκλείσω βέβαια και τα άλλα δύο ενδεχόμενα. Η Ίρις Κατσούλα, ο Θύμιος Διαμάντης και η Μαρία Παπαϊωάννου υπογράφουν ένα εξαιρετικά καυστικό και επίκαιρο κείμενο, με ρίμες, έξυπνες ατάκες και πολιτικό υπόβαθρο, το οποίο με όχημα την αρχαία ελληνική μυθολογία σατιρίζει μια ευρεία γκάμα θεμάτων, από την σύγχρονη πολιτική επικαιρότητα, τη σχέση μας με τα social media μέχρι το αδέκαστο (!) της ελληνικής δικαιοσύνης. Η σκηνοθεσία της Ίριδας Κατσούλα τονίζει με πρωτότυπο και ευφάνταστο τρόπο τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα της ημιμάθειας, των τρομολαγνικών δελτίων ειδήσεων και των παρωδούμενων δικαστικών διαδικασιών. Συν τοις άλλοις τα βίντεο που παρεμβάλλονται διανθίζουν έξυπνα και εύστοχα την πλοκή και την δράση των ηθοποιών. Και μιας που το’ φερε η κουβέντα, οι ηθοποιοί:

Mια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών επανέφερε στη ζωή τον Τιτάνα, λειτουργώντας σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή, με ρυθμό και αμείωτη ενέργεια. Ο Θύμιος Διαμάντης στο ρόλο του Προμηθέα υπέμεινε στωικά το μαρτύριό του στον σκηνικό του Καύκασο, λειτουργώντας σαν ένα τραγικό πρόσωπο, ένας αποδιοπομπαίος τράγος. Με την ερμηνεία του επανέφερε διαρκώς την πολιτική βάση του έργου και μας υπενθύμιζε το σοβαρό διακύβευμα πίσω από το ανέμελο γέλιο. Η Ίρις Κατσούλα, ένα αμείλικτα σκληρό, διεφθαρμένο και χρησιμοθηρικό κράτος υπογράμμισε τον πολιτικό και πολιτειακό εκτροχιασμό που βιώνουμε ως χώρα, προκαλώντας αβίαστα το γέλιο (ένα γέλιο εξαιρετικά πικρό αν σκεφτεί κανείς την αλήθεια του συμβολισμού κι το γεγονός ότι επί της ουσίας γελάμε με τα χάλια μας). Η Μαρίνα Σαμαρά, σε ρόλο ετοιμοπόλεμης δημοσιογράφου ήταν εκεί για απαθανατίσει όλες τις εξελίξεις με αμείωτο κέφι και ενδιαφέρον. Ως Θέμις, υποστήριξε τον Προμηθέα μέχρι τέλους και χρησιμοποίησε εντυπωσιακά τον άσσο που κρατούσε κρυμμένο στο μανίκι της (no spoiler included).

Ο Κώστας Κουτρούλης ως άλλος Νερών ήταν ακριβώς αυτό που έπρεπε: αλλόφρων. Με μάτι που γυαλίζει ήρθε άλλη μια φορά να βάλει φωτιά, αυτή τη φορά στην τύχη του Προμηθέα. Ως Ερμής πάντως μας αποζημίωσε με την παιγνιώδη διάθεση και τις ιδιαίτερές του ικανότητες (no spoiler included vol.2). Η Μαρία Παπαϊωάννου ήταν μια επιβλητική θεά Αθηνά και μια ακόμα πιο καθηλωτική Πανδώρα με εξαιρετική κίνηση και ακρίβεια. Η Ηρώ Σταφυλάκη ενσάρκωσε απολύτως εκνευριστικά την κατήγορο του Προμηθέα και δεκανίκι του νομοταγούς (!) κράτους και μπράβο της, ενώ μαζί με την Μ. Παπαϊωάννου ως influencers έδωσαν μια πλήρη εικόνα του σύγχρονου socialoπληκτου όντος που με το κινητό ανά χείρας ψαρεύει followers. Τέλος ο Δημήτρης Μπούρας ως Βία ενσάρκωσε με συνέπεια το ζωώδες ένστικτο, το α-νοητό του μη πολιτισμένου κόσμου (ή του τέως πολιτισμένου…).

Στο στούντιο Μαυρομιχάλη παρακολούθησα με ανακούφιση την επάνοδο της πολιτικής σάτιρας που τολμά να είναι αιχμηρή, επίκαιρη, χωρίς να λειαίνει τη γωνιώδη -και αγωνιώδη- πραγματικότητα. Που τολμά να είναι τόσο πολιτική όσο και σάτιρα. Αν τολμάτε, να πάτε κι εσείς.

Περισσότερα για την παράσταση ΕΔΩ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.